آمادگی تبریز برای پیگیری بانشاط اهداف دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی
آمادگی تبریز برای پیگیری بانشاط اهداف دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی

آمادگی تبریز برای پیگیری بانشاط اهداف دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی

شهردار تبریز در دیدار با مدیر برنامه‌های شکوفایی شهری سازمان ملل متحد تاکید کرد؛
آمادگی تبریز برای پیگیری بانشاط اهداف دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی
شهریارنیوز: شهردار تبریز در دیدار با مدیر برنامه‌های شکوفایی شهری سازمان ملل متحد، از آمادگی تبریز برای پیگیری هر چه بانشاط اهداف دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در تبریز خبر داد.
به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی در این دیدار، اظهار داشت: مدیریت شهری تبریز در دو سال گذشته، در کنار اقدامات بنیادین در توسعه و عمران شهری، توجه ویژه‌ای به جایگاه بین‌المللی شهر داشته است.
وی اضافه کرد: در این راستا، با اهتمام و پیگیری شهرداری، تبریز به موفقیت‌های مهمی از قبیل پایتخت فرش دستباف جهان و پایتخت نگارگری اسلامی و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ دست یافته است.
دکتر نجفی، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی اظهار داشت: این انتخاب بجا، در خدمت توسعه اهداف و دغدغه‌های بین‌المللی در شاخص‌هایی از قبیل احیای جایگاه کهن‌شهرها، نزدیکی مناسبات شهروندی و تبادل برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.
شهردار تبریز با بیان این‌که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، هم محتوا با همین  اصول است، افزود: با آغاز به کار دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در خانه تاریخی نیکدل، ساز و کار پیگیری اهداف اطلس با سرعت و انسجام بیشتری پیگیری خواهد شد.
خانم کیمبرلی بیلمر، مدیر برنامه‌های شکوفایی شهری سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، با قدردانی از مهمان‌نوازی شهردار تبریز اظهار داشت: با در نظر داشتن فرهنگ و تاریخ کهن شهر تبریز،  درخشش این شهر در دو سال اخیر، کاملاً توجیه‌پذیر است.
وی تاکید کرد: با فراهم‌شدن زمینه‌های لازم از سوی مرکز اسکان بشر سازمان ملل، مسئولان ایرانی و مدیریت شهری تبریز، به زودی شاهد افتتاح دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی با حضور مقامات بلندپایه سازمان ملل متحد، در خانه تاریخی نیکدل تبریز خواهیم بود.


جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.