همزمان با دوازدهمین سوگواره شمیم یاس؛ کتاب “کبوتران حرم” یادنامه شهدای مدافع حرم رونمایی شد

همزمان با دوازدهمین سوگواره شمیم یاس؛ کتاب “کبوتران حرم” یادنامه شهدای مدافع حرم رونمایی شد

همزمان با دوازدهمین سوگواره شمیم یاس، کتاب “کبوتران حرم” یادنامه شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، این کتاب که به همت محمد رنجی از شاعران و فعالان برجسته ادبی تبریز تدوین شده است، در حضور شماری از فرماندهان ارتشی، سپاه و بسیج و نیز خانواده های شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

در این آیین رونمایی، پدر شهید حامد جوانی، وحید نومی گلزار، عباس فخیمی و برادر شهید امام پناه حضور داشتند که لوح ویژه این کتاب هب امضای ایشان رسید و برگی دیگر به افتخارات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز افزوده شد.

این اثر حاصل کار دسته جمعی شماری از فعالان و افراد شاخص این حوزه است و حاوی عکس هایی منتشر نشده، مکاتبات، وصیت نامه ها و برخی اسناد در خصوص این افراد است که در حین پاسداری از حرمین، به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

محمد رنجی در آیین رونمایی از این کتاب اعلام کرد که برای تدوین این کتاب سه ماه کار شبانه روزی انجام داده است و با توسل به روح بلندمرتبه شهدا، این مهم را به سرانجام رسانده است.

وی در تشریح ویژگی های این اثر خود گفت: در این کتاب اشعاری برای هرکدام از شهدا و جانبازان مدافع حرم سروده ام که ردیف و قافیه تمامی این اشعار به نام شهدا و جانبازان ختم می شود و ارادتی هر چند کوچک به پیشگاه آنهایی خواهد بود که در سالها و روزهای گذشته در پیکار با نیروهای تکفیری جهاد کرده و با آنان مقابله کرده اند.

رنجی ابراز امیدواری کرد که این کتاب در مقام یک اثر فرهنگی، منبعی قابل مطالعه و رجوع برای پژوهشگران این حوزه خواهد بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.