اولین جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

اولین جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

در آستانه هفته کار و کارگر و بسیج کارگری:

اولین جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

اولین جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۵ در محل سالن جلسات شرکت چرخشگر آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی بسیج کارگری سپاه عاشورا، دکتر عسگری رئیس شورای عالی قشر در این جلسه ضمن اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد و اهمیت آن به ویژه اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل و جدیت در اجرای اقتصاد مقاومتی و کمک به دولت در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و انجام وظیفه در این عرصه را خواستار شد.

عسگری با اشاره به رکود سالهای گذشته و مشکلاتی که بیان گر عرصه صنعت گردیده به رفع موانع و مشکلات عرصه تولید پرداخت و با اقدام عملی طبق سفارش مقام معظم رهبری انجام پذیرد و در جلسات بعدی شاهد نتایج این جلسات باشیم.

دهقانیان فرمانده پایگاه بسیج کارگری شرکت چرخشگر در ادامه به نمایندگی از دکتر وفادار مدیرعامل شرکت ضمن خیر مقدم به اعضای شورا، توضیحاتی در باب فعالیت شرکت ارائه نمود.

سرهنگ پاسدار ناصر علیزاده مسئول سازمان و دبیر شورای عالی قشر بسیج کارگری استان نیز در این جلسه با تشکر از حضار به قرائت دستور جلسه پرداخت و گزارش کلی جلسات سال ۹۴ را در  ادامه جلسه قرائت نمود.

علیزاده محورهای جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری را در دو محور بزرگداشت هفته کار و کارگر و روز قشر بسیج کارگری در ۸ اردیبهشت ماه و همچنین بزرگداشت یادواره شهدای کارگر و با تاکید بر حضور پر شور کارگران و مدیران و فرماندهان و شورای پایگاه ها و تجلیل از شهید جباریان شهید قشر در سال ۹۵ و شهید مدافع حرم وحید نومی گلزار و جلسه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و راههای عملی کردن شعار سال کارگر و سال اقتصاد و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری اعلام نمود.

سرهنگ پاسدار الیاس گل محمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا خواستار بیان نظرات افراد حاضر در شورا جهت جمع بندی گردید.

حجت الاسلام فضلی نیز به عنوان رئیس کارگروه صالحین شورای عالی قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی با بیان حدیثی از امام صادق به تبیین شعار سال پرداخت و اراده ملی را راه کار اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مسئولین باید اقتصاد مقاومتی را همانند مهاتما گاندی رهبر هندوستان از خود شروع کنند. وی با اشاره به تولید خودرو داخلی گفت: باید به کیفیت نیز پرداخت و سپس فرهنگ سازی منطبق با باورهای جامعه باشد.

حجت الاسلام ذاکری نماینده اداره کار نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه هفته کارگر به روند برنامه های این هفته پرداخت.

علیرضا فقیه معاون طرح و برنامه گروه صنعتی تراکتور سازی ایران- تبریز در ادامه با تبریک ایام و اشاره به حرکت های جهادگونه و تاکید بر نقش سپاه و بسیج در این حرکت ها، بر لزوم نقش آفرینی سپاه و بسیج در جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پرداخت و از تشکیل اتاق فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابراز خرسندی کرد. وی مهمترین موضوع را تضمین شاخص ها برای اقتصاد مقاومتی دانست و ارزیابی ها و نتایج حاصله را جهت حصول چشم اندار مهم ارزیابی نمود.

مهندس صدیقی نیز در ادامه با ارائه پیشنهاد تشکیل قرارگاه استانی اقتصاد مقاومتی، خواستار اجرایی شدن مصوبات جلسات در استانها گردید.

مهندس قاری زاده مدیر عامل شرکت آفکو نیز در این جلسه صحبت ها و پیشنهاد تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.

دکتر فیروزی نیز پیشنهاد داد که هرچه سریعتر هر کاری که هر شرکت می تواند برای اقتصاد مقاومتی انجام دهد، جمع بندی و به شورا ارائه نمایند و کارگروه نخبگان نیز افزایش بهره وری و کاهش ضایعات را در دستور خود قرار دهد.

کنگری نیز در این جلسه با اشاره به حقوق کارگران که علاوه بر بعد اسلامی آن بر انسانی بودن آن پرداخت و تجربیات خود را در این زمینه ارائه نمود.

یاریگر معاون شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز با بیان اینکه استاندار فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان می باشد، پیشنهاد داد مسئول سازمان و رئیس شورا در ستاد اقتصاد مقاومتی عضو گردند.

جلسه فوق با اقامه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار به میزبانی شرکت چرخشگر به پایان رسید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.