۴ راز ارتباط موثر

۴ راز ارتباط موثر

چکیده :چطور می توان اصول و مبانی ارتباط موثر را کشف کرد؟ یک رابطه تاثیرگزار چقدر می تواند در زندگی به شما کمک کند؟ استاد جیم رآن به ما پاسخ می دهد

ارتباط موثر راز تسلط بر موفقیت از استاد جیم ران   ارتباط موثر یک جزء حیاتی از تسلط بر موفقیت است. با تسلط بر هنر ارتباطات، شما می توانید سطح عملکرد زندگی خود را افزایش دهید.

اغلب گفته ام که اگر شما فقط ارتباط برقرارکنید، می توانید آن را داشته باشید. اما اگر در ارتباط برقرار کردن ماهرانه عمل کنید، شما می توانید در روابط خانوادگی خود، روابط کسب و کار و دوستی خود، معجزه کنید .

از هر فرصتی برای تمرین مهارت های ارتباطی خود استفاده کنید سپس فرصت های مهم بوجود می آیند، شما استعداد، استایل، هشیاری و احساساتی دارید که می توانید توسط آن مردم را تحت تاثیر قرار دهید. این فرصت منحصر به فردی است که بر دیگران، با چیزهای کوچک اما قدرتمند مانند کلمات، تاثیر بگذارید.

حالا قبل از اینکه ما به اصول و مبانی ارتباطات موثر بپردازیم، برخی از زمینه های آن را بیان می کنیم . آماده سازی کلید ارتباطات خوب است. شما باید بیاندیشید، و سعی و تلاش مداوم  را سرلوحه کار، قلب و روح خود قرار دهید و از تجارب خود درس بگیرید.

شما نمی توانید از چیزی که نمی دانید صحبت کنید. شما نمی توانید چیزی که ندارید را تشریح کنید. بنابراین اولین کلید ارتباطات خوب , جمع آوری اطلاعات، دانش، و تجارب است و سپس به یاد داشته باشید، که این اطلاعات ذخیره شده و در دسترس هستند به طوری که می توانید از آن استفاده کنید. و آماده سازی کلید ارتباطات موثر است .
در حال حاضر به منظور  آماده شدن برای یک  ارتباط خوب، من چهار کلمه را در پایین برای شما تعریف می کنم

۱- علاقه

حس کنجکاوی و علاقه خود را به زندگی و مردم افزایش دهید. این ها موضوعات مهمی هستند. زندگی و مردم.

چه در مورد زندگی می دانید؟ سوال شما ممکن است در مورد زندگی و رمز و راز آن باشد. چه در مورد مردم و رفتار انسان می دانید ؟ مردم از من پرسیدند ، “آقای جیم ران، هنگامی که شما به روسیه رفتید آیا مردم آنجا شبیه مردم امریکا بودند ؟ “و پاسخ من این است:”بله. “

در سراسر جهان هر جایی که بروید، از آفریقای جنوبی تا  ایرلند شمالی، مردم یکسان هستند. آنچه آنها می خواهند یکسان است. آنها می خواهند استخدام شوند. کاری برای انجام داشته باشند . آنچه می خواهند را بدست اورند. زندگی خوب داشته باشند. ارزش های باور نکردنی را برای خانواده خود ایجاد کنند، و برای آینده، نه تنها برای نسل بعدی بلکه نسل های بعدتر و پس از آن، برنامه ریزی کنند. آنها می خواهند به جامعه و به کشور خود خدمت کنند. می خواهند ارزششان بیش از احترام باشد. آنها می خواهند  پدر و مادر خوبی باشند. آنها می خواهند میراثی از خود بجای بگذارند. چه  شما به سیبری بروید یا استرالیا  این لیست مشابه است و هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد .

همه ما این نوع از جاه طلبی ها را در خود داریم. البته در برخی از کشورها، فرصت برای انجام این کارها و تحقق این اهداف خیلی بهتر از دیگر کشورهاست. مردم در آنها در حال مبارزه برای زنده ماندن هستند، چه رسد به موفقیت.

شما باید کنجکاو باشید و یک دفترچه از برداشت های خود را در هنگام مراجعه به یک منطقه دیگر با خود داشته باشید. من به استرالیا سفر کردم و اگر باران ببارد آنها می گویند، “brelly خود را دربیاور .” brellyy  به معنی اینکه چترخود را بیرون بیاور. هر منطقه ای کلمات منحصر بفرد خود را دارد . بنابراین، هنگامی که شما به استرالیا  می روید و یا هنگامی که به کشورهای دیگر سفر می کنید، شما آن کشور را انتخاب کرده اید زیرا آنجا جالب است. پس گفتگو به سبک آن منطقه جالب است، و اگر در این مورد اندکی بدانید، موضوع جذابتر هم خواهد بود. مهم این است که فقط در مورد  زندگی و مردم هر منطقه، کشور، ملت، مراسم، سبک و عبارات آنها ، کنجکاو باشید

شما فقط باید عطر، طعم، سبک، زبان و خصیصه های ذاتی جایی که به آنجا رفته اید را فرابگیرید. و از آنها در مکالمه های خود با فرد دیگر استفاده کنید و بعد خواهید دید که مکالمه هایتان چقدر جالب تر میشوند و شما می توانید با تجارب خود از آنچه دیده و یا شنیده اید به آن رنگ دهید .

 

۲- شیفتگی

از علاقه مندی به سمت مجذوب شدن پیش روید. افراد علاقه مند می خواهند بدانند که آن موضوع عملی است؟ مردم مجذوب می خواهند بدانند  که آن چگونه کار می کند؟ چه در زیر سطح رخ می دهد؟ من می توانم ببینم که عملی است ، اما چه چیزی باعث می شود که آن کار  کند؟

بچه ها توانایی فوق العاده ای در سوال پرسیدن دارند. آنها می توانند در یک ساعت صد سوال بپرسند. این شگفت انگیز است. به این دلیل که آنها می خواهند بدانند. ذهن آنها دایم در حال zinging است. آنها در مورد آنچه اتفاق می افتد و چه خبر است و آن چگونه کار می کند و چرا اینگونه و به این طریق کار می کند سوال می کنند؟ که در آماده سازی و ذخیره سازی اطلاعات در بانک ذهنی آنها و افزایش تجاربشان و کسب اطلاعات بیشتر بسیار ارزشمند است همچنین تجربه بیشتر و بیشتری کسب می کنند. بوسیله محتوای عاطفی شان رنگ و طعم بهتری میگیرد به طوری که زمانی که آماده صحبت می شوند، چیزهای باارزشی برای گفتن دارند.

اجازه دهید هر روز، زندگی شما را مجذوب کند. اجازه دهید زندگی شما را شگفت زده کند. شیفتگی را جایگزین نا امیدی کنید. من، در حال حاضر مجذوب هستم. این یک ترفند کوچک است که در آن شما فقط بازی می کنید، اما چیزهای خیلی خوبی بدست خواهید آورد. من در اتوبان لس آنجلس هستم. هواپیمای من ۳۵ دقیقه دیگر پرواز می کند.

ترافیک حتی یک اینچ هم حرکت نمی کند. در این شرایط من نمی توانم شیفته باشم. من به شما می گویم که، این تاکتیک هر زمانی کار نمی کند. هیچ چیز در همه شرایط کارساز نیست. اما هر بار که شما می توانید، باید این کار را انجام دهید، اجازه دهید چیزی شما را مجذوب کند به جای اینکه نا امید شوید. کنجکاو باشید که زندگی چگونه می گذرد. این که چگونه شما تجربیات بیشتری از زندگی خود جمع آوری می کنید شما را  برای یک ارتباط خوب اماده می کند .

۳- حساسیت

کلمه بعدی، که در آماده شدن برای برقراری ارتباط مهم است، حساسیت است. سعی کنید خود را به جای شخص دیگری قرار دهید. سعی کنید آنچه که او احساس کرده را حس کنید. سعی کنید مانند او صدمه ببینید. همدردی و شفقت داشته باشید .

حساسیت تلاش برای درک این موضوع است که در کجا, یک شخص ممکن است در این شرایط باشد. دلیلی که آنها را عصبانی کرده ممکن است واضح نباشد. ممکن است دلیلشان این باشد که چند روز پیش درب منزل یا اتاق کارشان به شدت کوبیده شده و این باعث عصبانیتشان شده باشد. اما ممکن است دلایلی پشت این دلیلشان پنهان باشد. بنابراین باید بیاموزید که مهربانتر باشید و بیشتر انها را درک کنید. این امر بسیار مهم است.

گاهی اوقات همدردی و یا حساسیت داشتن دشوار است. اما در اینجا آنچه شما باید انجام دهید این است که : تلاش کنید. مردم می دانند که شما سعی می کنید.

من به مکزیک رفتم و سعی کردم کمی اسپانیایی صحبت کنم. من به موسیقی اسپانیایی در ایستگاه های بزرگ اسپانیا در لس آنجلس گوش داده بودم. اگر شما سعی می کنید که یک زبان را درک کنید، سعی کنید چند کلمه به آن زبان صحبت کنید، اینکار باعث ساختن یک پل درک عمیق پیش رفته و باعث اغاز یک ارتباط خوب می شود.

۴- دانش

خب ما علاقه مند شدیم، مجذوب گشتیم، و حساس شدیم. و اما در اینجا یک کلمه فراتر وجود دارد، دانش، شما فقط باید بدانید. دانش بدست آورید و همواره در حال آموزش باشید. تا بانک ذهنی و روحی و عاطفی خود را پر کنید به طوری که مانند یک مخزن بی پایان باشد. در این صورت، آن برای کمک به شما آماده خواهد بود. تحقیقات خود را انجام دهید. داستان جمع آوری کنید و جریان دانش را در سر و قلب خود حفظ کنید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.