کتاب دایره اول در این مورد (تکثیر) بحث می کند. اینکه چگونه می توانید سرعت پیشروی مجموعه تان را تنظیم کنید و مشخص نمایید گروه شما با چه سرعتی تشکیل شود، سازمان بر اساس چه نوع اصولی اداره می گردد و نیز تعیین می کند که در سطوح پایین تر چه سطحی از تکثیر را خواهید داشت؛ اینها از مباحث اصلی کتاب دایره اول هستند.
مولفه اصلی در بازاریابی شبکه ای این است: رهبری تائو ؛ و مانند نمونه های واقعی رهبری ، در اینجا اصل این نیست که به دیگران دستور دهیم تا چطور عمل کنند، بلکه اساساً مبنای کار مدل سازی رفتاری است که می خواهید در سازمان شاهد آن باشید.
مقدمه کتاب دایره اول
ایده اولیه نوشتن کتاب دایره اول هنگامی به ذهن نویسنده کتاب یعنی رندی گیج (نویسنده کتاب نابغه دیوانه) رسید که در یکی از سفرهایش با دوستش به نام خوزه لوپز در یکی از فرودگاه های آفریقای جنوبی نشسته بود. داشتند غذا میل می کردند، که آقای لوپز به یکی از همایش هایی که او برگزار کرد اشاره کرد و گفت: «آموزشی که در مورد چرخه اول دادی ایده خیلی خوبیه برای نوشتن یک کتاب. باید کتابی در این مورد بنویسی». و رندی گیج ذوق زده پاسخ داد که همین حالا نیز طرح نوشتن چند کتاب را آماده کرده ام. در ادامه گفت: «بسیار خب، ولی من فکر می کنم ایده ی خیلی خوبی باشد و همه مردم به چنین کتابی علاقه نیاز داشته باشند. تکثیر موضوع خیلی مهمی است.»
خیلی از افراد در جاهایی نامناسب به دنبال تکثیر می گردند یا این که نمی دانند چنین چیزی به کل وجود دارد یا خیر. آنها به اشتباه نتیجه ی نه چندان خوب کارهای خود را از چشم پشتیبان یا افرادی می بینند که در گروه آنها حضور دارند؛ اما صورت اصلی مسئله این نیست: به عبارتی این ما هستیم که جو کلی سازمانمان را مشخص می کنیم و رفتاری را مدل سازی می کنیم.
ادامه مقدمه کتاب دایره اول
و متأسفانه به دلیل ماهیت ذات بشری، به نظر می رسد که از اتفاقات بد حدود ۹۰ درصد و از اتفاقات خوب حدود ۴۰ یا ۵۰ درصد آن تکثیر می شود؛ بنابراین اقدامی که ما در رأس سازمان انجام می دهیم تأثیر بسزایی بر آنچه در سطوح پایینی سازمان اتفاق می افتد. می گذارد. ما تعیین کننده فرهنگ تیمی هستیم و این فرهنگ تیمی یا به صورت مثبت یا به شکلی منفی خودش را نشان می دهد؛ اما چیزی که مشخص است این است که خود را به یک صورتی نشان می دهد.
کتاب دایره اول در این مورد (تکثیر) بحث می کند. اینکه چگونه می توانید سرعت پیشروی مجموعه تان را تنظیم کنید و مشخص نمایید گروه شما با چه سرعتی تشکیل شود، سازمان بر اساس چه نوع اصولی اداره می گردد و نیز تعیین می کند که در سطوح پایین تر چه سطحی از تکثیر را خواهید داشت؛ اینها از مباحث اصلی کتاب دایره اول هستند.
مولفه اصلی در بازاریابی شبکه ای این است: رهبری تائو ؛ و مانند نمونه های واقعی رهبری ، در اینجا اصل این نیست که به دیگران دستور دهیم تا چطور عمل کنند، بلکه اساساً مبنای کار مدل سازی رفتاری است که می خواهید در سازمان شاهد آن باشید. نخستین کسی که رهبری اش را بر عهده دارید خودتان هستید. بنابراین، امید دارم تصمیم بگیرید تا مسئولیت کسب و کار خود را خودتان عهده دار باشید و در افراد یا جاهای دیگر به دنبال موفقیت نباشید. اگر خود را به تشکیل چرخه اول (دایره اول) متعهد کنید، یعنی تصمیم گرفته اید که موفقیت را خودتان رقم بزنید، بر اساس شرایط و ضوابط خودتان.
جملات برگزیده کتاب دایره اول
- شکست نقطه مقابل موفقیت نیست؛ میان مایگی (متوسط بودن) است. «رندی گیج – کتاب دایره اول»
- این یک واقعیت است که راه اندازی یک کسب و کار و رئیس خود بودن مناسب هر کسی نیست. «رندی گیج – کتاب دایره اول»
- اگر در بازاریابی شبکه ای انسان ها را دخالت نمی دادیم، کارها خیلی عالی پیش می رفت. «رندی گیج – کتاب دایره اول»
- تو امروز می توانی کاری را انجام دهی که دیگران انجام نمی دهند و فردا می توانی کاری را انجام دهی که دیگران نمی توانند. «رندی گیج – کتاب دایره اول»
قسمتی از کتاب دایره اول
یکی از جذاب ترین مولفه های حرفه بازاریابی شبکه ای در مقایسه با دیگر تجارت ها عملکرد صادقانه اعضا در کار است. در دنیای کسب و کار، ذهنیت «کسی به کسی رحم نمی کند» واقعاً وجود دارد و افراد برای اینکه خودشان بهتر به نظر برسند دیگران را تخریب می کنند و تشویق هم می شوند. در چنین فضایی چیزهایی مثل خط مشی های اداری، تبعیض و رسوایی های حسابداری برای بسیاری از افراد نخ نما می شود.
آنها به تجارت بازاریابی شبکه ای نگاه می کنند و شاهد سیستمی هستند که در آن موفقیت در نتیجه ی کمک کردن به دیگران برای رسیدن به موفقیت، به دست می آید. جایی که در آن شاخه ی پشتیبانی به سراغ افراد زیر مجموعه ی خود می آیند و آنها را راهنمایی می کنند و برای رسیدن به سطوح بالای موفقیت هیچ محدودیتی وجود ندارد. این واقعیتی شعف انگیز است وبسیاری از کسانی که از محیط های سنتی کار فراری هستند را به سمت خود جذب می کند. و برای حفظ چنین وضعیتی شما باید مراقب روش کار اعضای خود باشید؛ و این فرایند از خود شما آغاز می شود…
فهرست مطالب کتاب دایره اول
- مقدمه
- فصل ۱
- جایگاه تکثیر کجاست؟
- فصل ۲
- قدرت ذهن
- فصل ۳
- انجام کار درست
- فصل ۴
- زیاد کردن صدا
- فصل ۵
- کاری کنید باران ببارد
- فصل ۶
- فصل ۶
- آبیاری ریشه اصلی
- فصل ۷
- فروش بلیط
- فصل ۸
- تبلیغ، نه اعلامیه
- فصل ۹
- دوری از شانه خالی کردن ها
- فصل ۱۰
- رهبری قبیله
- در مورد نویسنده
منبع :
https://marketmlm.com