زهـرا عـصاره عـصمت است…

زهـرا عـصاره عـصمت است…

امام علی علیه السلام میفرماید: فاطمه (س) یاوری نیکو در راه پیروی از خدا بود.

پیامبر هنگام وفات خویش خطاب به حضرت فاطمه(س) میفرماید:دخترم تو اولین کسی هستی که به من میپیوندی.

زهـرا عـصاره عـصمت است. زهـرا،آیینه پـاکی است. زهـرا زلال کـوثر است.

 ای هـمیشه جـاری!ای بــهار کـوتـاه! ای تـرنم بـاران وحـی! درشکـوه مـقام تـو حـیرانم کـه مـعرفـت بـه غـبار آستـان خـانـه ات بـوسه می زنـد. . .

خدایا این چه تقدیری است که برای امامان و اهل بیتش تقدیر نموده ای… انسان وقتی به عمق فجایع انسانی که به بار می آورند فکر می کند بیشتر و بیشتر به پیچیدگی اشرف مخلوقات ات پی می برد. ولی چه می شود کرد به غیر از تسلیم شدن در برابر تقدیری که برا انسانها نوشته ای و عطا می کنی….

این روز یکی از ان تقدیر هاست که در برهه ای از تاریخ اسلام و تاریخ بشریت، مظلومیت یک بانوی خدایی را به جهانیان در صفحات اریخ به ثبت رساند و به عنوان الگویی کامل از یک زن به زنان مسلمان معرفی نمود.

بیائید از این تقدیرهای خداوندی درس عبرت بگیریم. درس های آموزنده که اگر در جای خودش انسانها عبرت می گرفتند شاید مسیر تقدیر خداوندی همیشه در خوبی ها و وقایع خوش رقم می خورد.

ایام فاطمیه که مصادف با سالروز شهادت اولین شهیده مدافع ولایت حضرت صدیقه کبری(س) از این روزهای عبرت آموز می باشد که باید مورد تامل و تفکر قرار بگیرد. روزها را باید یادآوری کرد و گفت و در رثای شهادت ، عزیزان سوگواری نمود در این حرفی نیست ولی آن عزاداری و مرثیه مورد قبول خداوند حق است که توام با معرفت و بصیرت باشد. همیشه باید شعور را مقدم بر شور قرار داده و به عنوان یک مسلمان شیعی شناخت کافی در تاریخ اسلام داشته باشیم. شناخت در روی ابعاد شخصیتی امام یا معصومی که در رثای آن گریه می کنیم برایمان خیلی راه گشا خواهد بود.اصلا فلسفه ماندگاری تاریخ و نگاه به گذشتگان چیزی جز این نمی تواند باشد. اری اگر به همراه شور و عشقی که به ائمه و معصومین (ع) داریم شناخت کافی از ابعاد مختلف شخصیتی داشته باشیم بی شک به سرمنزل نهایی خواهیم رسید و مطمئن باشیم که با آنان محشور خواهیم شد.

ایام حزن و اندوه بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت صدیقه طاهره را به تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال خواستار شناخت و بصیرت در تمام عرصه ها را برای خودم و دوستانم هستم. انشالله که توفیق دست یابی به این معرفت و شعوردر همه مسلمانان مهیا گردد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.