طرح مشکلات تولیدی ،صنعتی و کارگری استان توسط فرمانده سازمان بسیج کارگری آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار به مناسبت هفته کارگر

طرح مشکلات تولیدی ،صنعتی و کارگری استان توسط فرمانده سازمان بسیج کارگری آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار به مناسبت هفته کارگر

۴۹۰۲استاندار آذربایجان شرقی نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه و تکیه‌گاه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان این که رونق تولید استان در گرو تلاش جامعه کارگری و کارفرمایی است، به مرحله دوم انتخابات مجلس در روز جمعه اشاره کرد و گفت: بعد از پایان انتخابات، اگر بناست رقابتی باشد باید در خدمت بیشتر به مردم و در جهت رونق اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی بسیج کارگری سپاه عاشورا، دکتر اسماعیل جبارزاده در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان و نمایندگان بسیج کارگری با گرامی‌داشت هفته کارگر و روز جهانی کارگر، اظهار داشت: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی هیچ فاصله‌ای بین جامعه کارگری و کارفرمایی وجود ندارد و همه این عزیزان در خدمت تولید و صنعت استان هستند و این صمیمیت و همدلی نعمت بزرگی است که باید به خاطر آن همیشه شاکر درگاه خداوند بزرگ باشیم.

وی با بیان این که هر کارفرمای خوبی قطعا یک روز کارگر خوبی بوده است و هر مدیری هم برای درک مشکلات کارگران باید عضوی از این مجموعه باشد، افزود: بنده افتخار دارم که هم به عنوان کارگر و هم به عنوان کارفرما صاحب تجربه هستم و به خاطر آشنایی با مسایل و مشکلات جامعه کارگری، حضور خود را در راس مدیریت استان فرصتی برای حل این مشکلات می‌دانم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که مساله درآمد کارگران باید به صورت ریشه‌ای حل شود، افزود: امروز اگر اصل قضیه حل نشود افزایش حقوق نمی‌تواند تاثیر چندانی داشته باشد، باید مساله را از ریشه حل کنیم و ریشه همان بحث اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

وی با بیان این که اگر اقتصاد مقاومتی تحقق یابد حقوق کارگران و کارمندان هم می‌تواند هزینه‌های زندگی آنها را تامین کند، افزود: بدون شک اگر چرخ تولید بچرخد اولین کسی که بهره‌مند می‌شود جامعه کارگری است، آیا کارخانه‌هایی که به بحران خوردند مشکل‌شان کم بودن حقوق کارگران بود یا اساسا درآمدی نداشتند که آن حقوق کم را هم پرداخت کنند؟

جبارزاده با تاکید بر این که رونق تولید استان و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اراده جامعه کارگران و کارفرمایان است، گفت: برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان برای سال ۹۵ آماده شده است و ان‌شاءالله از فردای انتخابات، اقدامات عملی ما در اجرای این برنامه شروع می‌شود.

وی با بیان این که باید اولین استانی باشیم که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را تحقق می‌بخشد، افزود: یکی از نمودهای این کار این خواهد بود که در پایان سال اعلام کنیم چه تعداد به جمع ۶۵۰ هزار نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان اضافه شده است و این ملاک ارزیابی عملکرد ما خواهد بود.

وی با اشاره به تعطیل و نیمه‌تعطیل شدن تعدادی از واحدهای تولیدی استان گفت: ما مصمم هستیم که برای تک‌تک این واحدها نسخه درمان بنویسیم و آن را عملیاتی کنیم و در سال آینده گزارش خواهیم داد که چه میزان در این کار موفق بوده‌ایم.

دکتر جبارزاده با بیان این که بزرگترین سرمایه و تکیه‌گاه اصلی ما در بحث اقتصاد مقاومتی، نیروی انسانی استان است، گفت: بنده ایمان دارم که با وجود نیروی انسانی توانمند، متخصص و باغیرت در استان خواهیم توانست در سال ۹۵ به عنوان استان برتر در اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و انتظار دارم که امسال به خاطر تاکید رهبر معظم انقلاب و به خاطر این که تعداد زیادی از جوانان استان را صاحب شغل کنیم با توان بیشتر در این عرصه باشیم. وی با اشاره به ظرفیت موجود در بسیج عنوان نمود. با استفاده از تلاش سازمان بسیج کارگری استان و به کارگیری بسیجیان و تفکر بسیجی اقدامات خوبی می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داد.

وی افزود: واحدهایی که در واگذاری آنها مشکلی بود یا به قانون عمل نشده بود را برگرداندیم و با تعدادی از واگذاری‌ها هم مخالفت کردیم، اما بازگرداندن به دولت راهگشا نیست و مخالفت ما نیز همیشگی نخواهد بود، واگذاری‌ها طبق قانون و طبق تاکید رهبری حتما باید انجام شود و واقعیت هم این است که هیچ دولتی در اداره واحدهای تولیدی موفق نبوده است.

جبارزاده اضافه کرد: وظیفه ذاتی دولت‌ها امور حاکمیتی و تامین مسایلی همچون امنیت و سلامت است و بقیه امور باید به بخش غیردولتی واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خصوصی سازی آن‌چه ما نسبت به آن حساسیم بحث اهلیت است، اگر ما افرادی را پیدا کنیم و به این باور برسیم که می‌توانند واحدهای صنعتی ما مثل ماشین‌سازی را اداره کنند و به جایگاه اصلی آن برسانند حتما این واحدها را واگذار می‌کنیم و حمایت هم می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از پشتیبانی دستگاه قضایی استان از بخش تولید و صنعت قدردانی کرد و گفت: در هیچ استانی به اندازه استان آذربایجان شرقی، دستگاه قضایی تا این اندازه پای حمایت از تولید نایستاده است و بنده اطمینان می‌دهم که هم دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی ما در کنار کارفرمایان و کارگران و بخش تولید هستند و حمایت عملی و جدی و جانانه از تولید دارند.

وی با انتقاد از افرادی که برخورد با متخلفان را موجب افت روحیه تولیدکنندگان می‌دانند، گفت: اتفاقا برخورد با متخلف روحیه‌ها را بالا می‌برد و فرق خادم و خاین را مشخص می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با حذف قراردادهای موقت کار مخالفت کرد و گفت: قرارداد موقت بهتر از بیکاری است، هرچه کارفرما را محدود کنیم به ضرر اشتغال است و من معتقدم که بیکاری ام‌الفساد است، یعنی به هر نحوی که بتوانیم افراد را ولو به مدت کوتاهی شاغل کنیم بهتر از بیکاری است.

وی با تاکید بر حاکمیت قانون به جای حاکمیت رابطه، گفت: بعضی از برخوردهای قضایی دقیقا در راستای این است که عده‌ای از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند، در حالی که در حکومت اسلامی پست و مقام طعمه نیست و هرکس در این حکومت مسوولیت قبول کرده باید بداند که روز قیامت در قبال لحظه به لحظه آن باید پاسخگو باشد.

جبارزاده تاکید کرد: ما به دنبال حذف رانت، رابطه‌بازی و باندبازی هستیم و این موضوع را مردم باید از عملکرد ما حس کنند و این سیاست برگشت‌ناپذیر ما در مقابل افراد رانت‌خوار است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: تا روزی که نمایندگان ما انتخاب نشده‌اند تکلیف ساقط نیست و ان‌شاءالله ۹ نفر نمایندگان باقیمانده استان نیز با رای حداکثری مردم در روز جمعه انتخاب می‌شوند.

وی با تاکید بر این که همه باید نتیجه انتخابات را قبول کنند، افزود: روز جمعه انتخابات تمام می‌شود و از روز شنبه پرونده رقابت در عرصه سیاسی بسته می‌شود.

جبارزاده تاکید کرد: البته بعد از انتخابات هم باب رقابت باز است، اما این بار رقابت در خدمت بیشتر به مردم خواهد بود؛ اگر بناست رقابتی انجام شود باید در عرصه اقتصادی و در توسعه صادرات باشد و ان‌شاءالله کاروان خادمان استان از هر گرایش سیاسی که باشند، باید زیر یک چتر و آن چتر خدمت به مردم جمع شوند.

در این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل‌ها، کانون‌ها و مجامع کارگری و کارفرمایی استان به بیان مسایل و مشکلات جامعه کارگری و دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

مسئول سازمان بسیج کارگری استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد بسیجیان در جامعه کارگری و کارفرمایی استان گفت: ما بسیجیان این جامعه کارگری با تمام توان آماده لبیک گویی به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت مساعدت به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل و اقدام هستیم.

علیزاده در ادامه از هم افزایی و همدلی تمام تشکلات کارگری و کارفرمایی استان علی الخصوص استاندار آذربایجان شرقی در کاهش مشکلات و تشکل های کارگری تشکر و قدردانی نمود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.