کارگروه مدیران و راهبردی شورای عالی قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی تشکیل جلسه داد.

کارگروه مدیران و راهبردی شورای عالی قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی تشکیل جلسه داد.

در محل اتاق مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

کارگروه مدیران و راهبردی شورای عالی قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی تشکیل جلسه داد.

جلسه کارگروه مدیران و راهبردی شورای عالی قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی با حضور اعضا در محل اتاق جلسات مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی بسیج کارگری سپاه عاشورا، جلسه کارگروه مدیران و راهبردی شورای عالی قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی در محل اتاق جلسات مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل گردید.

ناصر علیزاده مسئول سازمان بسیج کارگری و دبیر شورای قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی در این جلسه افزود: چکش کاری مطالب و نگاه تخصصی تر جهت جهت ارائه به شورای عالی قشر بسیج کارگری استان و تصویب آن از جمله اهداف تشکیل این کارگروه هاست. وی کارگروه مدیران و راهبردی را تعیین کننده و ارائه کننده برنامه استراتژیک برای شورای قشر بسیج کارگری دانست. علیزاده خواستار حضور مدیران مرتبط با صنعت استان برحسب مورد و دستورجلسه و استفاده حداکثری از جلسات گردید.

 

علیرضا فقیه معاون طرح و برنامه گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز در این جلسه، جمع بندی و انعکاس موارد مطروحه در این جلسات را خواستار شد. وی دستور اولین جلسه را اعلام شرح وظایف کارگروه عنوان نمود.

فقیه واردات تراکتور با حداقل تعرفه را عامل فشار بر این مجموعه دانست و تولید مونتاژی محصولات صنعتی از جمله تراکتور را عامل دیگری جهت فشار بر این صنعت برشمرد.

 

مهندس شهباز مدیرعامل شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز نیز در این جلسه با عنوان اینکه نرخ بهره بانکی ۲۴ و ۳۰ درصد در هیچ جای دنیا وجود ندارد، افزود: نقدینگی موجود درکشور به جای سرمایه گذاری در بخش تولید، در بانک ها پس انداز می شود. وی عدم حمایت از کارافرینان کشور را از جمله مشکلات موجود بر شمرد. شهباز به روز نبودن ماشین آلات و عدم حمایت دولتی در جهت کارآمدسازی دستگاها و ماشین الات و چند برابر شدن نرخ ارز را از جمله مشکلات صنعت و تولید داخلی عنوان نمود و راهکار انتقال تکنولوژی را سبب رشد و توسعه صنعت داخلی کشور دانست.

مدیرعامل شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز با ارائه مثال در خصوص مصرف بنزین و اصلاح الگوی مصرف بنزین خودروها به جای سهمیه بندی آن، اصلاح بسترهای موجود را سبب پیش رفت کشور دانست. وی تولید تراکتور سنگین را افتخاری برای کشور دانست و قرار داد واردات ۵۰۰۰ تراکتور سنگین را ضربه مهلکی بر تولید داخلی عنوان نمود. ولی موضوعات مالیات، تامین اجتماعی و نیروی انسانی کارآمد را از مشکلات دیگر عرصه تولید و صنعت کشور برشمرد.

شهباز واردات کالاهای چینی را عامل بکار گیری کارگران چینی و در نتیجه بیکاری کارگران و جوانان ایرانی و مشکلات و معضلات بعدی دانست.

رضا صدیقی معاون اداری پشتیبانی شرکت خدمات صنعتی تراکتور سازی تبریز نیز در این جلسه گفت: به نظر می رسد فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد بر زمین مانده و علیرغم تشکیل قرارگاه تخصصی  اقتصاد مقاومتی در دولت، عملاً خروجی در این موضوع نداشته است.

وی گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استانها تنها در صورت داشتن انگیزه و اراده نتیجه بخش خواهد بود که متأسفانه چنین اراده ای وجود ندارد. صدیقی تأثیر بسیج را در این خصوص و عملی شدن منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.

معاون اداری پشتیبانی شرکت خدمات صنعتی تراکتور سازی تبریز مناطق ازاد را خیانت و جنایتی برای تولید و صنعت کشور دانست و واردات بی رویه به جای سرمایه گذاری خارجی و صادرات را از معایب آن بر‌شمرد.

 

دیندار مدیریت امور اجتماعی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتمایی آذربایجان شرقی نیز در پایان این جلسه موضوع دعوت از نفرات و شرح وظایف اصلاحی توسط کارگروه برای جلسات بعدی را جهت کار بردی شدن موضوعات مطروحه خواستار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.