۲۰ ایده کسب درآمد غیرفعال در سال ۲۰۱۹ که باعث می شوند حتی در خواب نیز درآمد داشته باشید

۲۰ ایده کسب درآمد غیرفعال در سال ۲۰۱۹ که باعث می شوند حتی در خواب نیز درآمد داشته باشید

آیا شما ماهانه به صورت پیوسته درآمدی از شغل تمام وقت خود داشته ولی همواره می‌اندیشید که استحقاق درآمدی بیش از آن را دارید و پول بیشتر، آزادی بیشتری، انعطاف‌پذیری بیشتر می خواهید ، در این مقاله ۲۰ ایده درآمدزایی غیرفعال معرفی شده‌اند که می‌تواند در عین حفظ کار تمام وقت، برای شما درآمد تولید نماید. در نتیجه می‌توانید پولی درآورید که پیش‌تر نداشته‌اید.

درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال به پولی گفته می‌شود که برای به دست آوردن آن نیازی به انجام حجم قابل‌توجهی کار فعال نیست. این کار معمولا با تلاش پیشین شما شکل می‌گیرد: اگر به صورت آنلاین تدریس می‌کنید، جلسات تدریس شما می‌توانند تا مدت‌ها فروش داشته باشند.

شما احتمالا این گفته را شنیده‌اید «در حال خواب پول در بیاورید». به همین دلیل است که بیشتر مردم مایلند درآمد غیرفعال داشته باشند. شما می‌توانید چیزی را ایجاد کرده (یک وبلاگ، درس، کتاب الکترونیکی، ویدئو، یا فروشگاه اینترنتی) که حتی زمانی که کار نمی کنید برایتان درآمد داشته باشد. از سوی دیگر می‌توانید مالک چیزی باشید (ملک یا سهام) که به شما اجازه می‌دهد درآمد غیرفعال داشته باشید.

۱- کسب درآمد غیرفعال راهی برای رهایی از شغل کارمندی

۲۰ ایده کسب درآمد غیرفعال در سال ۲۰۱۹

تاسیس یک فروشگاه دراپ شیپینگ (dropshipping) آنلاین

دراپ شاپینگ یکی از سودبخش‌ترین منابع درآمدی غیر فعال است که می‌توانید به صورت آنلاین داشته باشید. این کار می‌تواند نقطه خوبی برای آغاز تلقی گردد. در دراپ شیپینگ (dropshipping) شما می‌توانید محصولات پرفروش را در سایت مادری که قصد دارید با وی همکاری کنید بیابید که امکان فروش آنها توسط شما به صورت آنلاین به دیگر مشتریان در سراسر دنیا وجود دارد، امکان‌پذیر است. شما می‌توانید محصولات را در رده‌های دراپ شیپینگ (dropshipping) مختلف از مد تا دکوراسیون منزل و زیبایی به فروش برسانید. نکته جادویی در دراپ شیپینگ (dropshipping) این است که شما کسب‌وکار خود را ساخته و بهای فروش محصول را تعیین می‌نمایید. این کار از میان تمامی ایده‌های درآمدی غیرفعال موجود ، تنها راهی است که امکان داشتن بیشترین کنترل روی درآمد را ممکن می‌سازد. برای آغاز به کار در دراپ شیپینگ (dropshipping) از همین حالا می‌توانید در اینترنت این واژه را جستجو کنید و به سراغ معتبرترین سایت های فروشگاهی فعال در این زمینه بروید.سعی کنید صنایعی را انتخاب کنید که در آن ها تخصص بیشتری داشته یا جامعه هدف ثروتمندی داشته باشند.

ایجاد یک وبلاگ

محبوب‌ترین روش کسب درآمد غیرفعال، وبلاگ‌نویسی است. این کار به تعداد زیادی وبلاگ‌نویس و کارآفرین کمک کرده است تا از راه لینک‌های مرتبط، کلاس‌های آموزشی، پست‌های دارای حمایت مالی، کتاب‌ها و جز آن درآمد داشته باشند. درست است که برای موفقیت در این زمینه نیاز به قدری تلاش اولیه می‌باشد، ولی آن را می‌توان یکی از پایدارترین روش‌ها برای جلب مخاطب از راه ترافیک سازمانی و اجتماعی با استفاده از اطلاعات کاربران وبلاگ دانست. در نتیجه ایجاد و اداره یک وبلاگ را می‌توان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن درآمد غیرفعال تلقی نمود.

دیزایری اودیک بنیان گذار شرکت هاف‌بنکت می گوید: «من وبلاگ خود را برای گفتگو درباره راه‌هایی برای نزدیک شدن بیشتر به راه اندازی کسب و کار شخصی تاسیس کرده و در نتیجه آن داستان‌های شخصی فراوانی را به اشتراک گذاشتم. این داستان‌ها اغلب کوتاه بوده و ابزارهای مورد استفاده من در صورت مفید بودن جزئی از نوشته‌های وبلاگ بودند. در نتیجه برخی شرکت های مرتبط برای افزوده شدن لینک‌های خودشان در وبلاگ من ابراز علاقه کرده و من به برنامه لینک دادن به آن شرکت ها در ازای کسب درآمد از این شیوه تبلیغ پیوستم. در حال حاضر من بیش از ۴ سال است که کسب و کارهای شخصی را در وبلاگ خود بررسی می‌کنم و این لینک‌ها هر ماه درآمدی چهاررقمی را نصیب من می‌سازند؛ چرا که مردم مقالات من را خوانده و از محصولات معرفی شده در وبلاگم استفاده می‌کنند. استفاده از وبلاگ ، راهی عالی برای افزودن یک درآمد غیرفعال برای کسب‌وکار به شمار می‌آید؛ به ویژه اگر شما محصولاتی برای فروش به صورت غیرفعال نداشته باشید».

طراحی کلاس‌های آنلاین

فروش کلاس‌های آنلاین یکی از بهترین منابع کسب درآمد غیرفعال در سال ۲۰۱۹ بوده است. هنوز هم رشد چشم‌گیری در این بخش پیش‌بینی می‌شود. چه این که بخواهید جلسات آنلاین را در سایت خود یا در وبسایت‌هایی نظیر یادآموز ، آسام ،  زبانسرا ، لایو آموز ، فرادرس ، به فروش برسانید، مشتریانی وجود دارند که مایلند اصول و فنون کار را از شما بیاموزند. اگر توانسته باشید مخاطبانی برای خود بیابید، فروش کلاس‌های آنلاین می‌تواند به شما کمک نماید تا میزان درآمد غیرفعال خود را تعیین نمایید. در این حالت یافتن مشتریان بر عهده خود شماست. در مقابل مشتریان در سایت های نام برده شده خیلی سریع تر شما را پیدا می کنند ولی ممکن است در دوره‌هایی خاص کلاس‌هایتان با تخفیفی بسیار ویژه ارائه گردند و سهم سود شما کمتر شود. اما بازهم این کار باعث می‌شود تا درآمد شما به شکلی چشم‌گیر دست خوش تغییر گردد.

نمونه سایت برای کسب درآمد از تدریس

۲- نمونه سایت های ایرانی برای کسب درآمد از تدریس فریلنسری

سامیت بنزال بنیان گذار ترامپ اکسل می‌گوید: «من یک وبلاگ درباره نرم‌افزار اکسل در سال ۲۰۱۳ تاسیس کردم. من در حالی این کار را انجام دادم که قصد داشتم دانش خود را درباره این نرم‌افزار با دیگران به اشتراک بگذارم. ظرف دو سال این وبلاگ توجه دیگران را به خود جلب نمود و به آمار بازدید بیش از ۱۰۰هزار نفر در ماه رسید. من تصمیم گرفتم تا کلاس‌های آنلاین آماده کرده و ببینم که آیا کسی مایل به همراهی با آنها هست یا نه! خوشبختانه طرفداران کلاس‌ها کم نبودند. ظرف چند ماه درآمد جانبی من افزایش چشم‌گیری پیدا کرد. بدین ترتیب تصمیم گرفتم تا این کار را به صورت تمام وقت و با ارائه درس‌های بیشتری انجام دهم. از آن زمان وبلاگ من رشد چشم‌گیری داشته و درس‌های آنلاین من در سایت‌های زیادی نظیر problogger، yourstory، glassdoor، CEO magazine مورد توجه قرار گرفته است».

پست‌های مورد حمایت مالی اینستاگرام

اگر اینستاگرام را آن طور که من دوست دارم، دوست داشته باشید، ممکن است زمان گردش در آن را به فرصتی برای ارسال پست تبدیل کنید که به شما کمک می‌کند درآمد غیرفعال خود را به صورتی چشم‌گیر افزایش دهید. بهترین مسئله درباره اینستاگرام این است که می‌توانید به صورت رسمی و برای تقریبا هر چیزی در آن صفحات طرفداری تعریف کنید. چه بسا این که شما علاقه‌مند به گشت‌وگذار، مد، زیبایی، دکور منزل یا هر چیز ویژه دیگری باشید، مخاطب خاص آن در اینستاگرام وجود دارد. راز دست‌یابی به دنبال‌کنندگان زیاد در اینستاگرام به شکل ویژه مرتبط با محتوایی است که توسط آنها تولید می‌شود. در نتیجه مطمئن باشید که یک حوزه خاص را دنبال می‌کنید به گونه‌ای که افراد دنبال کننده شما می‌توانند رویتان حساب باز کرده و انتظار محتوای مشابه بیشتری داشته باشند. در بیو اینستاگرام خودتان، حتما نشانی پست الکترونیک یا وب سایت خود را اضافه کنید. با رشد هر چه بیشتر حساب کاربری، درخواست‌ها برای پست‌های دارای حامی مالی یا همان sponsored content  افزایش یافته و به شما اجازه می‌دهد تا از اینستاگرام کسب درآمد نمایید. هر چه پست‌های شما در اینستاگرام لایک بیشتری بگیرد، افراد بیشتری به شما دسترسی داشته و در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که محتوای تولیدی شما تعامل بیشتری برانگیخته است.

 ایجاد یک فروشگاه آنلاین با قابلیت چاپ سفارشی

در حالی که تجارت الکترونیکی یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای ایجاد درآمد غیرفعال در حال حاضر به شمار می‌آید، چاپ سفارشی می‌تواند بسیار جذاب تلقی می‌گردد. چاپ سفارشی می‌تواند به شما امکان دهد تا تصاویر گرافیکی را روی محصولاتی نظیر لباس، ماگ، فرش، پوسته تلفن، کیف و جز آن داشته باشید. جالب‌ترین مسئله در این بین این است که شما می‌توانید محصولات با برند خود را از این طریق روانه بازار نمایید. نکته ضروری در مقابل ، داشتن اطلاعاتی مناسب از طراحی گرافیکی است؛ چراکه حاشیه‌ها در این بازار بسیار کوچک بوده و نمی توان سفارش‌ها را برون سپاری نمود. با این وجود، اگر شما بتوانید طراحی‌های برنده‌ای را از خود ارائه نمایید، فروشتان چشم‌گیر خواهد بود. به علاوه در این جا تنها با خود رقابت می‌کنید و نیاز نیست نگران دیگران باشید.

ورونیکا وونگ، بنیان گذار بوبا لاو به ما می‌گوید که چگونه علاقه اش به چای حبابی به او کمک کرده تا درآمد غیرفعال داشته باشد: «من از زمانی که یادم می‌آید، چای حبابی می‌نوشیده ام، در نتیجه ترکیب علاقه من به بوبا با عشق به طراحی بهترین ترکیب به شمار می‌آمد. من سال گذشته کار خود را با طراحی و فروش تجهیزات و ابزار جانبی چای حبابی آغاز کرده و از کرده خود بسیار شادمانم. من با ارائه محصول با پوششی جذاب و رنگی، و دریافت و ارسال سفارش‌ها می‌توانم روی بازاریابی و ساخت برند خود تمرکز نمایم. من با علاقه مندان به بوبا در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده و به تازگی در اینستاگرام ۱۰۰۰۰ دنبال کننده داشته ام.»

در ایران سایت بابل تی اقدام به فروش محصولات این چنینی کرده است.

 چای حبابی ایده کسب و کاری

ساخت یک نرم‌افزار کاربردی

ساخت کالا می‌تواند باعث تامین سرمایه غیرفعال گردد. اگر شما یک توسعه دهنده یا برنامه‌نویس هستید، می‌توانید تلاش کنید تا برای درآمد جانبی تان ، نرم‌افزارهای کاربردی بسازید. این کار از دو راه امکان‌پذیر است. نخست این که هزینه ای برای افرادی که مایل به داشتن نرم‌افزار هستند، تعیین کنید و دوم این که با ارائه رایگان آن تنها از تبلیغات کسب درآمد کنید. نامزد من چند سال پیش این کار را انجام داده و هنوز هم از نرم‌افزار کاربردی خود درآمد دارد. او ابتدا کد نرم‌افزار را از سایت هایی میهن وب مستر و آرین سورس خرید و از یک ابزار با نام eclipse و ابزار android development SDK برای ایجاد تغییرات در کد و یافتن ظاهر نهایی آن استفاده نمود.

سرمایه گذاری در سهام

سرمایه گذاری در بازار سهام یکی از روش های کسب درآمد غیرفعال به حساب می آید. زمانی که به پولدارترین افراد دنیا نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که سهام نقشی مهم در حساب‌های بانکی پرپول آنها دارند. وارن بافت با وجود این که روزانه ۵۰۰ صفحه مطالعه می‌کرد به پای شما نمی رسید. او گزارش‌های سالانه کسب‌وکار را می‌خواند. با مطالعه گزارش‌های سالانه کسب‌وکار به صورت مداوم او به شکلی بهتر متوجه می‌شد که یک کسب‌وکار به خوبی عمل می‌کند یا نه. بدین ترتیب می‌توانست با دید بهتری در بازار سهام سرمایه گذاری نماید. در نتیجه در حالی که عمل سرمایه گذاری در بازار سهام کاری نسبتا غیرفعال به شمار می‌آید، پژوهش لازم برای کسب آگاهی عملی فعال به شمار می‌آید. هنوز هم سرمایه گذاری در بازار سهام می‌تواند به شما برای کسب درآمد غیرفعال کمک کند که بسیار فراتر از چیزی است که در یک شغل رسمی به دست می‌آورید. در نتیجه این ایده کسب درآمد غیرفعال را در صورتی که علاقه‌مند به مطالعه عملکرد کسب‌وکارهای مختلف می‌باشید، حتما امتحان نمایید.

 خرید ملک

بسته به این که چه جایی را خریداری می‌کنید، خرید املاک می‌تواند راهی مناسب برای ایجاد درآمد غیرفعال تلقی گردد. با کسب آمار دقیقی از میزان رشد شهرهای مختلف ایران از لحاظ مسکن می توانید پیش بینی کنید خرید ملک در کدام ناحیه به صرفه تر بوده و می توانید با پیش فروش کردن آپارتمان‌ها ، هزینه کمتری داشته و پس از تکمیل ساختمان، فروش آن می‌تواند برای شما منفعت به همراه داشته باشد. به مانند تمامی زمینه‌های سرمایه گذاری دیگر، خرید ملک با ریسک همراه است. در نتیجه لازم است که پیش از آن با یک مشاور مسکن مشاوره کنید تا بهترین نتیجه عاید شما گردد.

شاون بریر، مالک شرکت Breyer Home Buyers می‌گوید: «همسر من با ۱۷۳۰۰۰ دلار قرض از دانشکده حقوق فارغ التحصیل شد که با توجه به دوره ۱۵ ساله بازپرداخت، ماهانه قسطی ۱۴۵۹ دلار باید پرداخت می کرد. ما می‌خواستیم از جریان سرمایه ناشی از اجاره دادن املاک این قسط را پرداخت کنیم. تصمیم نخست ما خرید یک ملک دوبلکس، سکونت در یک بخش و اجاره دادن قسمت دیگر بود. این کار برای ما تنها ۱۳۵۰ دار صرفه جویی ماهانه به همراه داشت که ما پیش از خرید خانه می‌توانستیم داشته باشیم. ما به جای تخصیص این پول برای بازپرداخت قسط بدهی دانشگاه، آن را جمع آوری کرده و دو سال بعد یک خانه دیگر با همین مشخصات خریداری نمودیم. این کار باعث گردید تا ماهانه ۶۵۰ دلار درآمد بیشتر داشته باشیم که خود باعث سرعت گرفتن خرید املاک جدید شد.»

سه ویژگی که برای ما ۲۵۰۰ دلار درآمد ماهانه بیشتر در پی داشت این بود که توانستیم پول بیشتری ذخیره نماییم. زییایی این روش این بود که اصول ما در ابتدا پرداخت بدهی دانشگاه تحت هر شرایطی بود که در ادامه به اتکای صرف روی کرایه ملک تبدیل شد.

کرایه دادن بخش‌هایی از خانه خود به مسافران

می‌توانید محل اقامت خود را برای اقامت شبانه به مسافران کرایه دهید و از این طریق درآمد غیر فعال کسب کنید. مسئله جالب در این جا این است که شما واقعا نیازی به خرید یک ملک جدید برای این کار ندارید. شما می‌توانید یک اتاق خالی یا بخشی از محل سکونت فعلی خود را برای این کار در نظر بگیرید. همین طور سایت هایی مثل جاکو ، میزبون ، املاک باشی ، اتاقک و  شب  به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه داده برای اقامت‌های شبانه به تازگی بخشی را به عنوان تجربیات سکونت ایجاد کرده که به شما اجازه می‌دهد رخدادها را نیز میزبانی نمایید که البته چیزی فراتر از درآمد غیرفعال می‌باشد.

نمونه-سایت-اجاره-موقت-خانه-و-سوییت

۴- نمونه سایت اجاره موقت خانه و سوییت

مارتین دسکو بنیان گذار استودیونومیکس از اجاره دادن آپارتمان خود در airbnb درآمد غیرفعال دارد. او توضیح می‌دهد که: «من تصمیم گرفتم که برای اولین بار از سایت airbnb زمانی که در نیویورک بودم استفاده کنم. مفهوم به نظرم جالب آمده و خواستم که آن را اجرایی سازم. به همین دلیل آپارتمان خود را برای کرایه گذاشتم و نتایج شگفت انگیز بود. من توانستم در مرکز تورنتو به ازای هر شب ۱۶۹ دلار درآمد داشته باشم. زمانی بزرگ‌ترین موفقیت برای من به دست آمد که یک شرکت با من برای اسکان چند کارمندش در تورنتو قرارداد بست. آنها برای یک ماه تمام آپارتمان مرا کرایه کردند. در نتیجه نیازی به یافتن مهمانان جدید نبود. خوبی سایت هایی مثل اجاره خانه این است که بسته به خواسته خود می‌توانید از مراجعان پذیرایی کنید یا نکنید. زمانی که نیازی به پول بیشتر دارید، می‌توانید پذیرای مهمانان باشید.»

ساخت وبسایت

ساخت وبسایت یا برند ویژه می‌تواند یک منبع مطمئن درآمدی از نوع غیرفعال به شمار آید. برخی این کار را به شرکت‌های بازاریابی یا فریلنسرها می‌سپارند. ولی برخی دیگر از منابع آموزشی آنلاین استفاده کرده و دانش خود را از راه آموزش در اختیار دیگران قرار می‌گذارند. از سوی دیگر می‌توانید محصولاتی را چه فیزیکی و چه دیجیتال به فروش برسانید. در هر صورت از راه ایجاد یک وبسایت شما می‌توانید روی چیزی که می‌فروشید و پولی که به دست می‌آورید کنترل داشته باشید. در نهایت ، موفقیت شما در دستان خودتان است و شما باید تعیین کنند که برندتان چه جهتی بگیرد.

میلیشا مک گرگور مهندس نرم‌افزار و مالک شرکت flipped coding با کمک به دیگران برای توسعه وب کسب درآمد غیرفعال می‌کند. او می‌افزاید: «من یک کلاس آنلاین دارم که در آن افراد با پرداخت ماهیانه می‌توانند زبان‌های توسعه سمت کاربر را آموخته و من هر ماه اطلاعات جدیدی را در سایت خود قرار می‌دهم. بزرگ‌ترین موفقیت من در این کلاس‌ها تا کنون این بوده که شاگردانم بتوانند نخستین کار عملی خود را انجام دهند. آنها از من بسیار تشکر می‌کنندکه مرا خیلی خوشحال می کند. من تصمیم دارم تا در سال جاری ۲۰۰ شاگرد در کلاسم داشته باشم که در نهایت به موفقیت آنها منجر گردد.»

اگر به دنبال متخصص برای راه اندازی وب سایت می گردید می توانید به شرکت های خدمات راه اندازی وب سایت مراجعه کنید.

بازاریابی معرف یا پورسانتی یا همکاری در فروش

بازاریابی معرف (affiliate marketing) یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد غیرفعال در حال حاضر به شمار می‌آید. از بالا که نگاه کنیم، هر برند بزرگ یک برنامه بازاریابی معرف دارد که به آن کمک می‌کند تا محصولات محبوب را در میان مردم به فروش برساند. با نگاه از پایین شما تنها یک حق معرفی از فروش کسب می‌کنید. در ایران برخی برنامه های بازاریابی معرف در شرکت های دیجی کالا ، بهترین ایده ، فروتل ، کالیمانگا ، پارسیان کالا  به شما اجازه می‌دهند تا به ازای ارجاع پول به دست بیاورید. برخی از خرده فروشان آنلاین میزان پورسانت ۱۰% را به ازای ارجاع پیشنهاد می‌دهند. به نظر می‌رسد که وبلاگ‌نویسی موثرترین راه برای دریافت کمیسیون‌های معرفی محصول باشد بدون این که بخواهیم هزینه‌ای بابت تبلیغات داشته باشیم.

سیریشا نائومانچی بنیان گذار سایت crowdworknes.com اعتقاد دارد: «من کار جانبی خود را به عنوان یک وبلاگ‌نویس تقریبا از ۲ سال گذشته آغاز کردم و از ماجراجویی خود رضایت دارم. به عنوان یک فرد تهیه کننده محتوا، بیشتر درآمد من از معرفی محصول است که کاملا شکلی غیرفعال دارد. انجام این کار خیلی ساده نیست ولی ارزش انجامش را دارد. من ساعات فراوانی را صرف جستجو، ایجاد و کار روی روش های کسب‌وکارم می‌کنم که به محض این که یک محتوا تهیه می‌گردد، بارها باعث ایجاد درآمد غیرفعال می‌شود. شادمانی بی حد کمک به مردم و نشان دادن این نکته که می‌توان از خانه کار کرده و یک درآمد داشت، بزرگ‌ترین پاداش برای من به شمار می‌آید.»

 فروش ویدئو

ما در روزگار و شرایطی زندگی می‌کنیم که در آن مردم به محتوا توجه چشم‌گیری دارند و شما با فروش محتوا می توانید به صورت دایمی درصدی از فروش یک محصول را به عنوان درآمد غیرفعال از آن خود کنید. اگر شما همواره خود را در میان درام و هیجان می‌بینید، ممکن است تلفن خود را بیرون آورده و یک ویدئو ضبط نمایید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا قدری درآمد غیرفعال داشته باشید. چرا؟ برای این که می‌توان آن ویدئو را به یک سایت خبری فروخت. اگر این ویدئو بازدیدکنندگان کافی داشته باشد، می‌توانید پس از گذشت چند هفته، ماه و گاه سال هنوز هم درآمد داشته باشید. مسلما راحت‌ترین راه برای اقدام کردن رفتن به رویدادهای عمومی نظیر تظاهرات، تجمعات، و جشن هاست. در هر صورت شما فرصت‌هایی برای فروش محتوای کاری خود به دست می‌آورید.

پیتر کاک صاحب سایت seller and heart به روش کسب درآمد غیرفعال خود از راه بارگذاری ویدئوها در سایت‌های محبوب اشاره می‌کند: «من چند ویدئو را در سایت‌های newsflare و rumble بارگذاری کردم. پس از خریداری شدن محتوا ۵۰% از تمامی عواید ایجاد شده به حساب بانکی من سرازیر می‌گردد. ویدئوهای من در سایت‌هایی نظیر MSN، AOL، Yahoo، گاردین، و جز آن برجسته گردیدند. من تا کنون بیش از ۴۰۰۰ دلار درآمد از سایت newsflare داشته ام و حتی برخی از ویدئوهای من که سال‌ها از انتشارشان می‌گذرد، هنوز هم بازدید دارند.»

در ایران نیز از طریق بارگذاری ویدیو در سایت های کسب درآمد از اشتراک ویدیو مثل فیلو ، دینوک ، آی نت ، پارس فارس کسب درآمد کنید.

فروش وبسایت

آیا تاکنون وبسایت یا فروشگاه آنلاین طراحی کرده اید؟ اگر این چنین است می‌توانید از این راه درآمد غیرفعال داشته باشید. ممکن است که هنوز در مراحل اولیه کار باشید (تا نشان دهید که فروشگاه شما ارزشمند است). ولی اگر مهارت‌های طراحی شما چشم‌گیر بوده و می‌توانید قدری محتوا در وبسایت خود قرار دهید، می‌توانید کسانی را پیدا کنید که مایل به خریداری آن باشند.

سهام شرکت

از کار رسمی تمام وقت نیز می‌توان یک منبع درآمد غیرفعال ساخت. همواره ساعاتی که شما کار می‌کنید تعیین کننده نیست. با این وجود سهام شرکت یا هر طرح بازنشستگی مبتنی بر شرکت دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد غیرفعال ماندگار داشته باشید. من در واقع این روش کسب درآمد غیرفعال را برای پرداخت قسط‌های آپارتمانم به کار می‌ گیرم. با این روش پرداخت قسط‌ها تنها دو سال طول کشید. مسلما شما نیز احتمالا دوست دارید بخشی از پول خود را سرمایه گذاری نمایید، ولی اگر واقعا قصد این کار را داشته باشید، اضافه پرداخت شرکت شما می‌تواند یک گزینه مناسب به شما باشد (به من اعتماد کنید، افراد کمی این کار را انجام می‌دهند). اگر شما کاری تمام وقت دارید، می‌توانید بخشی از سهام شرکت خود را درخواست نمایید. قطعا در آینده من را دعا خواهید کرد.

فروش عکس ها

در حالی که به نظر می‌رسد عکاسی شغلی با درآمد فعال است، در حقیقت این گونه نیست. عکاسان تنها از فروش عکس درآمد کسب نمی کنند. آنها عکس نیز می‌فروشند. سایت‌های عکس، مجلات، و چاپ آنها برای مشتریان برخی از راه‌های دیگری است که می‌تواند درآمد چشم‌گیری در صنعت عکاسی برایتان در پی داشته باشد. تنها چیزی که لازم دارید، یک دوربین خوب برای آغاز است. ولی امروزه شما می‌توانید حتی از دوربین گوشی خود استفاده کنید. عکس‌های شما می‌توانند درآمد غیرفعال ایجاد کنند.می توانید از سایت های استوک فوتو  و عکس باکس یا سایت های خارجی فروش عکس مراجعه کنید.

یکی از مشکلاتی که در فروش هنر عکاسی خود ممکن است داشته باشید ، عدم توانایی در کسب درآمد از هنر عکاسی و بازاریابی در عکاسی باشد بدین منظور می تواند به آموزش های مرتبط با بازاریابی در عکاسی رجوع کنید.

جیکوب هاکوبیان از کسب‌وکار عکاسی خود در استودیو شات فولیو درآمد غیرفعال کسب می‌کند. او می‌گوید: «ما به رغم داشتن آموزش عالی کسب‌وکار و چیزی که برخی آن را شغل دفتری پایدار می‌نامند، فکر کردیم که می‌توانیم درآمد بیشتری داشته باشیم. این کار از دید مالی توجیهی نداشت، ولی می‌شد از منظر معنوی به آن بها داد. ما سه نفر به عنوان برادر، خواهر و همسرم ، سایت شات فولیو استودیو را از جایی تاسیس کردیم چون علاقه مشترکی به عکاسی داشتیم. از سوی دیگر هراسناک بودیم که قرار است خود یک کسب‌وکار را اداره نماییم. با استفاده از تجربه حسابدار رسمی، ما یک راهبرد شفاف برای رشد کسب‌وکار خود تدوین کرده و تلاش کردیم تا سود خود را پس از یک سال دو برابر نماییم. یک درآمد جانبی پنج رقمی».

 بازاریابی برای کسب‌وکارها

آیا بازاریابی می تواند نوعی درآمد غیرفعال به حساب بیاید؟ و آیا شما بازاریاب یا فروشنده ای هوشمند هستید؟ کسب‌وکارهای مختلفی وجود دارند که در صورت تاسیس برایتان سود تکرارشونده به همراه دارند. دلالان مسکن همواره به دنبال این هستند تا به افراد دیگر در یافتن منزل‌های دلخواه کمک نمایند. فریلنسرها، موسیقی دانان، عکاسان و دیگر کارآفرینان شخصی نیز اغلب دوست دارند تا یک سود تکرار شونده به ازای یافتن مشتری برای قراردادهای خود دریافت دارند. در نتیجه اگر دوست دارید به مردم برای پول درآوردن کمک کنید، می‌توانید به خودی خود و از راه ارتباطاتی که برقرار می‌کنید، درآمد غیرفعال داشته باشید. برای این کار تنها لازم است تنها چند پیغام یا ایمیل ارسال کنید که در نتیجه آن درآمد غیرفعالی در ازای تلاشی اندک خواهید داشت.

نوشتن یک کتاب الکترونیک

کتاب‌های الکترونیک از سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به شدت در حال گسترش هستند و هنوز هم یک رسانه محتوایی بسیار محبوب به شمار می‌آیند. با این وجود آنها برای نخستین بار از چند سال پیش محبوب بوده و هنوز هم تعداد قابل توجهی از مردم از آنها به عنوان ابزارهای کسب درآمد غیرفعال استفاده می‌کنند. ولی باید بدانید که بازار کتاب‌های الکترونیکی بسیار پررقابت است. با این وجود اگر مهارت‌های نوشتن شما فوق العاده است، می‌توانید به فکر سودی پایدار باشید. با نوشتن کتاب‌های آموزشی در رده‌های محبوب یا نوشتن رمان، می‌توانید یک پایگاه از خوانندگان وفادار داشته باشید.

برای ساخت و فروش کتابچه های الکترونیکی و کسب درآمد از آن ها می توانید به وب سایت های فروش کتاب الکترونیک مثل فراکتاب ، طاقچه ، نوار ،  کتابراه ، مراجعه کنید.

الی مک کرومیک از نوشتن کتاب‌های الکترونیک کسب درآمد غیرفعال می‌کند. او توضیح می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ و زمانی که من پسرم را باردار بودم، به انتشارات کیندل آمازون علاقه‌مند شده و امید داشتم با کسب درآمد ۵۰۰ دلار در ماه، هنگامی که فرزندم به دنیا آمد دیگر سر کار نروم. در حالی که او بلافاصله پس از تولد پسرش، کار را کنار نگذاشت، ۱۸ ماه بعد درآمد جانبی ۶رقمی به دست آورد. این موفقیت چشم‌گیر به شمار می‌آمد. کسب‌وکار جانبی الی در حال حاضر تقریبا بدون هیچ تلاش جانبی پیش می‌رود. من هفته‌ای ۱ تا ۲ ساعت وقت صرف می‌کنم و این برای پیش رفتن کارها کفایت می‌کند.

فروش وسایل شخصی

می‌توانید خرت و پرت‌های منزل خود را به فروش برسانید و چون تلاشی مجدد انجام نمی دهید این وسایل می توانند منبع کسب درآمد غیر فعال باشند. ممکن است با این کار پول چندانی به دست نیاورید. همه ما جعبه‌هایی از وسایل داریم که سال هاست به آنها سر نزده ایم. شما همچنین این فرصت را داریم تا وسایل را به کسانی بفروشید که برایتان مقداری درآمد دربرداشته باشد. با بررسی جدید وسایل در انباری متوجه می‌شوید که برخی از آنها را می‌توان به قیمت خوبی به فروش رسانید. در نتیجه اگر شما نمی دانید که از کجا باید برای کسب درآمد غیرفعال عمل نمایید، احتمالا کمد شما نزدیک منبع درآمدتان به شمار می‌آید. برای فروش وسایل شخصی دست دوم تان می توانید آن ها را در سایت های دیوار و شیپور آگهی کنید.

فروش محصولات دیجیتال

اگر به فکر آن هستید که به جای فروش کالاهای دیگران ، محصولات خود را به فروش برسانید و حاشیه سودبالایی در کسب درآمد غیرفعال تان داشته باشید، می‌توانید به تولید محصولات دیجیتال دست بزنید. می‌توانید این محصولات را به صورت آنلاین به فروش برسانید. محصولات دیجیتال می‌تواند شامل انواع کتاب‌های الکترونیکی، منابع آنلاین، پی دی اف ها، طراحی‌های گرافیکی، عکس‌های آرشیوی، یا حتی دیگر محصولات دیجیتال گردند. فروش این محصولات علاوه بر ارائه درآمد غیرفعال می‌تواند کاملا به صورت خودکار انجام پذیرد.

نتیجه گیری

درآمد غیرفعال می‌تواند به شکل واقعی به شما در افزایش درآمدتان کمک کند. این درآمد می‌تواند برای بهبود درآمد شغل تمام وقتتان به کار آید. اگر به فکر جایگزینی شغل تمام وقت خود هستید، می‌توانید آن را کنار گذاشته و یک شغل را از میان فهرست مشاغل موجود انتخاب کنید. ایده‌های درآمد غیرفعال در این فهرست می‌توانند مفید واقع گردد. البته می‌توانید شغل تمام وقت خود را نیز نگاه داشته و روی هر دو وقت بگذارید. زمانی که به دنبال آغاز یک فروشگاه دراپ شیپینگ (dropshipping) هستید، شرکت خود را تاسیس کرده یا یک محتوای سودمند ایجاد نمایید. در این حالت خواهید فهمید که می‌توان از تمامی این زمینه‌ها پول به دست آورد. تنها لازم است که دست به کار شوید.

کدوم یکی از ایده‌های بالا رو تصمیم دارین دنبال کنین؟ آیا منابع درآمدی غیر فعال دیگه ای به ذهن تون میرسه که دوست دارید با ما به اشتراک بزارید؟ خوشحال میشیم نظرتون رو بشنویم :

تلفنگرام برای مشاوره:

۰۹۱۴۳۱۱۱۱۸۴

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.