آنلاین مارکتینگ چیست؟ چرا در کسب و کار موفق استفاده شود؟

آنلاین مارکتینگ چیست؟ چرا در کسب و کار موفق استفاده شود؟

مروزه وقتی صحبت از گسترش و موفقیت کسب وکار می شود، آنلاین مارکتینگ اولین موضوعی است که مورد بررسی قرار می گیرد؛ اما آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا تا این حد بر انجام آنلاین مارکتینگ اصرار می شود؟ چرا وقتی شما با یک شرکت طراحی سایت تماس می گیرید و درخواست یک ساخت فروشگاه اینترنتی را دارید، آن ها بیشتر از همه بر دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی سئو سایت شما تأکید دارند تا اینکه اول یک سایت حرفه ای را راه اندازی نمایید؟ جواب خیلی ساده است؛ گسترش اینترنت و انجام تمامی خدمات و فعالیت ها با استفاده از این بستر.

اینترنت خیلی موارد را تغییر داد. اینترنت تا حدی در زندگی ما جا خوش کرده که به عنوان عضو اصلی بعضی از خانواده ها به حساب می آید. شاید بتوان مهمترین تغییر را در شیوه فعالیت در کسب وکار دانست. شما قبلاً مجبور بودید برای خرید یک کالا ساعت ها وقت خود را برای پیدا کردن و خرید آن در بازار و فروشگاه سپری کنید؛ ولی امروزه خیلی راحت و با جستجو در اینترنت، کالاهای خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی پیدا می کنید. از این رو برای موفقیت در این دنیای مجازی، آنلاین مارکتینگ برای گسترش و پیشرفت کار ضروری است.

اما آنلاین مارکتینگ چیست؟

به فعالیت ها و تکنیک هایی که به گسترش کسب و کار شما و در نتیجه افزایش فروش کمک می کند، آنلاین مارکتینگ می گویند.

به عبارتی دیگر اگر کسب وکاری دارید و هدف گسترش آن و پیدا کردن مشتریان و در نتیجه افزایش فروش است، داشتن یک وب سایت فروشگاهی، اولین پایه برای شما است؛ ولی برای اینکه بتوانید به هدف اصلی خود از راه اندازی سایت اینترنتی دست پیدا کنید، باید خدمات آنلاین مارکتینگ را انجام دهید یعنی خدماتی که مشتریان بتوانند با کمک آن ها شما را پیدا کنند.

در ادامه این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا امروزه بیشتر از همه بر آنلاین مارکتینگ تا داشتن یک سایت با دیزاین عالی و حرفه ای تأکید می شود.

چرا باید آنلاین مارکتینگ را انجام بدهیم؟

۱٫  باید حضور خود را نشان دهید

کدام فروشگاه یا شرکتی را دیده اید که توانسته باشد بدون تبلیغات یا استراتژی خاصی در فروش خود که باعث برند سازی آن شود، یک کسب و کار موفقی را ایجاد نماید؟ ازاین رو فقط حضور در اینترنت مهم نیست. خیلی از شرکت ها با استفاده از قالب های آماده، یک سایت برای خود راه اندازی می کنند؛ اما چند درصد این سایت ها می توانند موفق باشند؟ بعضی از آن ها حتی طرح های خیلی زیبایی را در نظر می گیرند، اما نمی توانند هیچ فروشی را به ثبت برسانند؟ علت آن خیلی واضح است، نداشتن برنامه برای سئو و آنلاین مارکتینگ است.

شما تا برنامه ای برای تبلیغات اینترنتی خود نداشته باشید و سئو سایت خود را قوی نکنید، کاربر چگونه لینک سایت شما را مشاهده کند؟ گوگل چگونه و براساس چه معیاری لینک سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بدهد؟

۲٫ با مشتریان ارتباط برقرار کردن

آنلاین مارکتینگ یک تکنیک نیست که با انجام آن بتوان در اینترنت به رتبه بالایی دست پیدا کرد. هر کسب وکار بسته به نوع آن، از تکنیک ها و روش های مختلفی استفاده می کند تا بتواند مشتریان بیشتری را بدست بیاورد. در واقع هدف آنلاین مارکتینگ همین است: ارتباط با مشتری.

به منظور دستیابی به این هدف، باید روش ها و تکنیک های بدست آوردن مشتریان جدید را بدانید؛ برای مثال یکی از این ابزار، شبکه های اجتماعی است. با استفاده از شبکه های اجتماعی شما نه تنها می توانید مشتریان قدیمی خود را حفظ کنید، بلکه خیلی راحت تر و کم هزینه تر و با انجام تبلیغات و تولید محتوای اختصاصی مانند معرفی کالاها به همراه مشخصات آن ها، مشتریان جدیدتری را بدست بیاورید.

۳٫ رقابت کردن

فقط کافی است تا کلمه کلیدی اصلی سایت خود را در اینترنت یک بار جستجو کنید، خواهید دید که رقبای شما تا چه اندازه در اینترنت با همدیگر در حال رقابت هستند. برای اینکه از فضای کسب وکار خود عقب نمانید، پس لازم است که بتوانید دوش به دوش رقبای خود پیش بروید؛ درغیر اینصورت مجبور می شوید که به فکر یک کسب وکار دیگری باشید.

۴٫ توسعه کسب وکار خود

قبلاً اگر شما قصد توسعه کسب وکار خود را داشتید، باید تبلیغات فیزیکی زیادی را انجام می دادید یا با شرکت هایی که خریدار محصولات شما هستند، مکاتبه می کردید؛ اما امروزه خیلی راحت و با استفاده از خدمات آنلاین مارکتینگ، دیگر لازم به این همه تبلیغات و ارسال بروشور و نامه نیست. به عبارتی دیگر آن ها شما را پیدا خواهند کرد، فقط کافی است که اصول آنلاین مارکتینگ را به درستی انجام دهید.

۵٫ یک وجهه قانونی به خود می دهید

اینترنت به کسب وکارهای کوچک این امکان را داده است تا علاوه براینکه بتوانند فضای کاری خود را گسترش دهند، یک وجهه بهتری را به مشتریان خود نشان دهید. به عبارتی دیگر با داشتن یک سایت و فعالیت و انجام خدمات آنلاین مارکتینگ مستمر در آن، به مشتریان و کاربرانتان خواهید فهماند که یک کسب وکار فعال دارید و همیشه به دنبال گسترش فضای کاری خود هستید.

 

منبع : سئو کار

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.